6 priežastys, kodėl pats laikas ambasadorystei ištarti lemtingą „taip“

Deimantė Vaitkutė


Kuo giliau į „LinkedIn“, tuo daugiau įvairių įmonių įrašų tokiomis temomis, kaip: prekinio ženklo sėkmė, laimingi darbuotojai, naujovės. Tačiau, kad ir kiek pastangų būtų dedama į prekinio ženklo turinį, tenka pripažinti, laurai dažniausiai atitenka prekės ženklų ambasadoriams. Ne, tai ne tradiciniai nuomonės formuotojai aka influenceriai. Tai – iš savo asmeninių paskyrų bei asmeninės perspektyvos kryptingai apie įmonės veiklą bei pasiekimus komunikuojantys darbuotojai. Taigi, šiame straipsnyje panagrinėsime, kodėl pats laikas susisaistyti ambasadorystės saitais jūsų įmonei ir jos darbuotojams.

Įsivertinti ar verta įtraukti ambasadorystę į komunikacijos strategiją padės šie klausimai:

  • Nerandate būdų, kaip padidinti auditorijos įsitraukimą?
  • Jums svarbu pritraukti naujų darbuotojų?
  • Norite tapti matomi ir lengvai atrandami socialiniuose tinkluose?
  • Dabartinė jūsų komunikacija „LinkedIn“ neatneša norimų rezultatų?
  • Neturite biudžeto socialinių tinklų komunikacijos agentūrai samdyti?

Jei teigiamai atsakėte bent į kelis klausimus, diagnozuojame jums ambasadorystės stoką. Tad būtinai skaitykite toliau, kaip ambasadorystė jums gali būti naudinga.

1. Ambasadorystė plečia auditorijos ratą ir kuria pasitikėjimą

Kadangi „LinkedIn“ jungia tiek patyrusius, tiek į rinką vos įžengusius specialistus bei verslininkus, šis socialinis tinklas – puiki terpė ambasadorystei. Turint kryptingą komunikacijos strategiją ir planą, Forbes teigia, kad ambasadorių įrašai gali pasiekti net 561 proc. daugiau auditorijos nei įmonės vardu rašytas įrašas. Tam įtakos turi tendencingai vis daugiau puoselėjamas autentiškumas ir nuoširdumas. Daugelis tiki, kad asmeninėje paskyroje pasidalintas įrašas, kuriame kalbama apie įmonę ar jos siūlomus produktus – be perdėto patoso. Na, o jo vis dėlto dažnai, norisi ar nesinori, galima rasti beveik kiekvieno prekinio ženklo komunikacijoje. Auditorija auga iš pasitikėjimo, o asmeninės darbuotojų įžvalgos šį pasitikėjimą didina.

2. Ambasadorystė puoselėja tradicinį ir iki šiol veiksmingiausią komunikacijos „iš lūpų į lūpas“ modelį

Kadangi auditorija, puoselėjant ambasadorystę, plečiasi, potencialiai kuriamas „tinklo efektas“. Jo nauda – nenutrūkstamas kontaktavimas. Pavyzdžiui, ambasadoriui parašius įrašą apie tam tikrą produktą ar paslaugą, jis pasiekia kitus žmones, šie gali rekomenduoti prekinį ženklą savo kontaktų ratui, o pastarasis tokiu pačiu principu vėlgi palieka atviras duris rekomendacijoms.

3. Ambasadorių turinys – vertingas

Verslo plėtroje ir įvaizdžio kūrime svarbu ne tik gražūs pažadai, bet ir unikalus ryšys, paremtas verte. Vertingas turinys, pasidalintas ambasadoriaus, pritraukia bendraminčius, kurie įžvelgę turinio naudą sau ar prekiniam ženklui, norės tokio turinio daugiau. Taip stebėtojas tampa lojaliu sekėju, o ilgalaikėje perspektyvoje net ir partneriu ar klientu.

4. Ambasadorystė generuoja daugiau auditorijos įsitraukimo

Tikriausiai esate pastebėję, kad įmonių publikuojami įrašai paprastai sulaukia mažiau įsitraukimo nei įmonės darbuotojų įrašai. Prie to prisideda ne tik didesnis pasitikėjimas asmeniu, tačiau kartu ir darbuotojų vieningumas. Tyrimai rodo, kad darbuotojai, kurie gerai sutaria tarpusavyje, net keturis kartus dažniau į jį įsitraukia tiek pamėgdami, tiek komentuodami, tiek pasidalindami įrašą. Tai dar viena dedamoji, prisidedanti prie minėto 561 proc. įsitraukimo prieaugio.

5. Ambasadorystė generuoja daugiau auditorijos įsitraukimo

Visiškai nesvarbu, organizuojate mokymus, ar parduodate apčiuopiamas prekes, pardavimai yra gyvi rekomendacijomis. Šiuo atveju daug vertės turi minėta komunikacija „iš lūpų į lūpas“, kuri padeda surasti potencialių klientų iš jūsų kontaktų sąrašo arba tų asmenų, kurie pamėgo jūsų įrašą, kontaktų gausos.

6. Ambasadorystė didina jūsų prekinio ženklo matomumą visoje skaitmeninėje erdvėje

Aktyvi komunikacija „LinkedIn“ tinkle apie prekinį ženklą turi daug įtakos didesniam matomumui, kai žmonės ieško jūsų prekinio ženklo.

Bonusas – didesni potencialių klientų ir partnerių srautai į jūsų svetainę, su kuriais kartu padidėja konversijos.

Jau užsikrėtėte ambasadorystės idėja? Puiku! Tačiau nepamirškite ir elementarių ambasadorystės taisyklių, kurios pravers išvengiant krizių komunikacijoje.

Sukūrę ambasadorystės strategiją ir suradę potencialius ambasadorius, atsižvelkite į tai, jog svarbu:

  Būti pozityviems. Net jei ambasadorystė dabinasi autentiškumu, joje nėra vietos negatyvumui. Jei planuojate įrašą apie įmonės sunkumus, rekonstruokite jį. Pasakokite apie problemą ir sėkmingą jos sprendimo būdą. Taip sukursite pozityvų įmonės įvaizdį. 

  Neliežuvauti. Būti atviriems – žavu, tačiau, dalyvaujant diskusijose, vertėtų vengti dalintis konfidencialia informacija, kaip: esami klientai, privatūs duomenys, kontaktinė informacija. Taip pat nevertėtų viešinti neigiamų patirčių, gandų ar išgyvenimų. Tai turėtų nugulti asmeniniuose pokalbiuose su kolegomis, o ne komentarų sekcijoje ar pačiame įraše.

  Kalbėti kultūringai, taisyklingai ir pagarbiai. Nors autentiškas bendravimas – durys į auditorijos širdį, ambasadoriai yra prekinio ženklo veidas. Keiksmažodžiai ar kandūs komentarai turi neigiamos įtakos įmonės įvaizdžiui. Štai, kodėl prieš viešinant įrašą, rekomenduojama jį peržvelgti tiek klaidų, tiek galimų nepageidaujamų įžvalgų rizikos atveju.

  Žinoti savo auditoriją. Komunikacijoje numatyta auditorija – dalis sėkmingos ambasadorystės strategijos. Tad apsvarstykite, kaip jūsų turinys derės su organizacijos vertybėmis bei auditorijos lūkesčiais. Kad auditoriją pažintumėte geriau, užduokite klausimus savo paskyroje. Taip ne tik įtrauksite auditoriją, bet kartu geriau ją pažinsite.

  Būti aktyviems. Įrašų dažnis ir profilio aktyvumas – dar viena sėkmingos ambasadorystės dedamoji. Kuo dažniau atnaujinsite profilį ir dalinsitės įrašais, tuo bus dėkingesnis algoritmas. Jis leis jus matyti didesnei auditorijos daliai. Anot LinkedIn tyrimų, aktyvūs įmonės ambasadoriai sulaukia net 600 % daugiau profilio peržiūrų bei 3 kartus efektyviau plečia savo tinklus.

  Išnaudoti kasdienius įvykius. Kasdieniai nutikimai darbe, kurie jums atrodo nereikšmingi ar neįdomūs, vis dėlto gali tapti puikiu turiniu. Pavyko pasirašyti sutartį su dideliu klientu? Pasidalinkite, su kokiais iššūkiais susidūrėte ir kokius veiksmus taikėte siekdami tikslo. Dalyvavote vidiniuose mokymuose? Įkelkite nuotrauką, papasakokite, ką išmokote. Kiekvienas darbuotojas gali pasidalinti savo įžvalgomis, o šios gali konvertuotis į tūkstančius įrašo peržiūrų.

Jei turite minčių apie ambasadorystės programos pritaikymą savo įmonėje, su kryptinga strategija, entuziastingais ambasadoriais ar net profesionalų pagalba, tai bus tvirtas žingsnis įmonės sėkmės link. Na, o kad sėkmė aplankytų greičiau, dėl ambasadorystės mokymų galite susisiekti su mumis.
Sukurta su